A . P . C .
A.P.C.
MAGAZIN
Finden Sie heraus, warum das A.P.C.-Universum genauso cool ist wie die Kleidung und Accessoires, die es anbietet. Sie können mehr über die neuen Kollektionen erfahren und woher sie ihre Inspiration erhalten, nach exklusiven Interaktionen Ausschau halten, Kampagnen bewundern, exklusive Videos anschauen, auf der ganzen Welt hinter die Kulissen der Marke blicken, aber auch über umweltfreundliche Initiativen und kulturelle Veranstaltungen von A.P.C. informiert werden.
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Interaction #26: A.P.C. Anastasia Barbieri
It’s a familiar silhouette that street style photographers love to immortalize on the outskirts of fashion weeks around the world: Anastasia Barbieri, former fashion editor of Vogue Homme and fashion editor to the world’s most prestigious magazines for over twenty years, is instantly recognizable with her masculine yet feminine tailored suits. A long-time friend of A.P.C. and an admirer of its gender-bending wardrobe, she has teamed up with the Parisian brand to create an urban-chic womenswear collection that allows everyone to embrace its timeless, sophisticated appeal. “It’s a paradox, but that’s how it is: the apex of femininity comes from stealing clothes. Ever since A.P.C. was founded, the women’s collections have played with the codes of men’s tailoring. Beyond the cycles that determine fashion “trends” (animal print, the return of grunge, the eighties revival, etc.), we must wonder why the “man’s suit” remains so powerful. It seems to say, “I am integrity and power at the same time”. It has the universal power to convey a sense of presence and confidence that is sometimes sorely lacking in ladies’ wardrobes, which all too often leads to a certain “objectification” of women. If, to paraphrase Proust, a man’s attractiveness is enhanced by a suit, it takes someone of the class of French actresses Delphine Seyrig or Stéphane Audran not to look stupid in über-feminine attire. Anastasia’s silhouettes help to correct this injustice.” — Jean Touitou on the Interaction Credits: Małgosia Bela photographed by Mikael Jansson in Paris.
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(Januar 2025)

A.P.C. Brain Dead
Anlässlich des zehnjährigen Jubiläums von Brain Dead hat A.P.C. mit der coolsten Lifestyle-Marke Kaliforniens eine exklusive Kollektion rund um sechs Artikel entworfen, die den Stil der beiden Labels symbolisieren. Denim – ein starkes Markenzeichen beider Marken – spielt eine zentrale Rolle und bildet sogar das Hauptmaterial dieser Kollektion. Der indigoblaue Type00-Denim von Brain Dead wird hier neu interpretiert und in Form einer Trucker-Jacke, eines Fischerhuts und einer Tote Bag umgesetzt. Ein Hoodie und ein T-Shirt mit dem Brain Dead Hed-Logo, das durch das A.P.C.-Signet gehackt wurde, runden die Kollektion ab.
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(Januar 2025)
A.P.C.
BOUTIQUEN
Die A.P.C.-Boutiquen haben ihre jeweils eigene Identität, befinden sich in coolen Vierteln und wurden vom Architekten Laurent Deroo entworfen.